बमबरम Bambaram – A Spinning Top

Category:

films by members of Harkat Film Lab Mumbai (in person)

Wir freuen uns, ein Programm zu präsentieren mit Filmen von Mitgliedern unseres befreundeten Filmlabors Harkat Lab aus Mumbai. Harkat Lab wurde vor drei Jahren als Teil der Harkat Studios gegründet, einer Produktionsfirma, deren Räume sich mehrmals pro Woche nach Feierabend in einen Off-Space verwandeln, mit einem dichten Programm aus Theater- und Konzertveranstaltungen. Aufbauend auf dieser schon bestehenden Community haben sich Harkat Lab in den letzten drei Jahren personell, technisch und räumlich weiterentwickelt und sich international vernetzt.

Das Programm besteht aus 14 kurzen, handgemachten und oft sehr persönlichen 16mm Filmen, deren Gemeinsamkeit darin besteht, dass sie fast alle im lokalen Umfeld entstanden sind und mit den vorhandenen technischen Möglichkeiten vor Ort auskommen und arbeiten. Anwesend sein werden vier Filmemacher – Sheba Alexander, Simran Ankolkar, Namrata Sanghani & Karan Suri Talwar, die im Anschluss über ihre Filme, ihre Praxis mit analogem Film und über das Betreiben eines alternativen Filmlabors vor dem Hintergrund einer übermächtigen kommerziellen Filmindustrie sprechen werden.


Sonntag, 1. Mai 2022, 19 Uhr
in der
PA58, Prinzenallee 58 (2. Hinterhof rechts), 13359 Berlin–Wedding

Spendenbeitrag: 5 Euro

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••


[scroll up for german]

We are pleased to present a programme with films by members of our fellow filmlab Harkat Lab from Mumbai. Harkat Lab was founded three years ago as part of Harkat Studios, a production company who turn their space into an off-space on several evenings a week, showing a diverse program of theater plays and concerts. Based on this existing community, Harkat Lab have evolved over the past three years in terms of personnel, technology and space, and established international connections.

The program consists of 14 short, handmade and often very personal 16mm films, which have in common that most of them were made in a very local context and make do and work with the available technical possibilities. Four filmmakers will be present for the screening – Sheba Alexander, Simran Ankolkar, Namrata Sanghani & Karan Suri Talwar. They will talk about their films, their practice with analog film and about running a grassroot art space and filmlab in an environment that is dominated by a commercial film industry.


Sunday, 1st May 2022, 7 p.m.
at
PA58, Prinzenallee 58 (2nd backyard on the right), 13359 Berlin-Wedding.

Donation: 5 Euro

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Films to be screened:

Deen by Tanya Dixit – 4:38 | 2019 | 16mm projection

• Chinnamasta by Harkat Lab collective – 4:13 | 2021 | 16mm projection

• Safa by Simran – 3:15 | 2021 | digital projection

• The Red Pink Balloon by Sweta BK, Ranvir Singh Sanwal, Sujay Iyer – 6:05 | 2018 | 16mm projection

• An Ode to Phools by Khushi Thakkar, Yash Thakkar, Kedar Sonigra – 3:52 | 2021 | digital projection

Killing Your Darlings by Ada Kerserho, Ayesha Kapadia, Navneet Mishra, Nidhi Kukreja & Siddhanth Shetty – 4:50 | 2018 | digital projection

Jenga by Sharmistha Saha – 1:29 | 2018 | digital projection

Static Bombay by Savyasachi Anju Prabir – 1:25 | 2018 | digital projection

• 16mm Selfie by Karan Suri Talwar – 3:05 | 2019 | 16mm projection

Oh, you. by Namrata – 3:00 |  2021 | digital projection

Tuesday has its charms by Mashitshila – 2:30 | 2021 | digital projection

• How Do You Love? by Tanvi Chitre – 4:00 | 2021 | digital projection

Atta by Sheba Alexander – 3:00 | 2021 | digital projection

• Embroidery Bitch by Namrata Sanghani – 2:28 | 2019 | 16mm projection

• After Image by Prashant Jagtap, Sivaranjini, Anand Ravi, Ronit Jadhav, Omkar – 2:16 | 2018 | 16mm projection

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••